Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Δύσκολη η πάταξη στο λαθρεμπόριο καυσίμων και εύκολη η αύξηση του Φόρου κατανάλωσης!


  Αν και έχουν περάσει 14 μήνες από την ψήφιση του νόμου για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, η εφαρμογή του παραμένει εν πολλοίς στα χαρτιά καθώς έκτοτε εκκρεμεί η έκδοση σειράς υπουργικών αποφάσεων.

Το λαθρεμπόριο εξακολουθεί να αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για τον κλάδο των καυσίμων, καθώς κρίσιμα μέτρα που προβλέπονται για την καταπολέμησή του στον τελευταίο νόμο (4072/ 2012) δεν έχουν ακόμη ληφθεί, ενώ παράλληλα έχουν ατονήσει οι έλεγχοι από τους αρμόδιους μηχανισμούς. Μοναδικό δείγμα αποτελεσματικότητας αποτελεί το μέτρο της εξίσωσης των ειδικών φόρων κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης.

Ο όγκος του λαθρεμπορίου έχει διευρυνθεί,  στο ναυτιλιακό καύσιμο και στις εικονικές εξαγωγές, ενώ σε έξαρση βρίσκεται μια νέα μορφή λαθρεμπορίου, που συνδέεται με τη νοθεία της βενζίνης με άλλες ουσίες.

Η διόγκωση του λαθρεμπορίου, πέραν των εσόδων που στερεί από το Δημόσιο, δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό από τους παρανομούντες εις βάρος των υγιών επιχειρήσεων σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για τη βιωσιμότητά τους, που χαρακτηρίζεται από σημαντική μείωση της ζήτησης. Ενώ τα στοιχεία είναι γνωστά στην κυβέρνηση από τις συνεχείς παρεμβάσεις εκπροσώπων της αγοράς, τα συναρμόδια υπουργεία δείχνουν να μη βιάζονται.

 Εδώ βρίσκεται και το πρόβλημα των εσόδων του Κράτους, το οποίο μόνιμα καταλήγει σε περικοπές.  Αρκετά  με τις  ευαισθησίες της πολιτικής εξουσίας....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου