Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ



         Κάτοικος αλλοδαπής - Υποχρεώσεις

 ΕΡΩΤΗΣΗ: «Είμαι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού, χωρίς εισοδήματα στην Ελλάδα. Το 2012 αγόρασα ένα διαμέρισμα στην Ελλάδα για ιδιοκατοίκηση στο μέλλον. Δεν το νοικιάζω και δεν μου αποφέρει εισόδημα. Έχω δυο ερωτήσεις: 1. Πρέπει να υποβάλω δήλωση με το έντυπο Ε1 και Ε9 ή μόνον το Ε9 ή κανένα από τα δύο; 2. Αν πρέπει να υποβάλω το έντυπο Ε1 πρέπει να δηλώσω τα εισοδήματα που απέκτησα στο εξωτερικό;».

Απάντηση: Έχετε υποχρέωση να υποβάλετε δήλωση φόρου εισοδήματος (έντυπο Ε1) και δήλωση ακινήτων (έντυπο Ε9) και δεν έχετε υποχρέωση να δηλώσετε τα εισοδήματα που αποκτήσατε στο εξωτερικό ,ως μόνιμος κάτοικος αυτού.
     Μεταβίβαση επιβατικού αυτοκινήτου σε σύζυγο-Κλίμακα Φορολόγησης.

ΕΡΩΤΗΣΗ:  «Παρακαλώ θα ήθελα να σας ρωτήσω το εξής. Αν ελεύθερος επαγγελματίας μεταβιβάσει το αυτοκίνητο που έχει στη σύζυγό του, που είναι άνεργη, θα γλιτώσει από το τεκμήριο του αυτοκινήτου και η σύζυγός του ως άνεργη το τεκμήριο που θα φορτωθεί θα φορολογηθεί με την κλίμακα των μισθωτών; Συμφέρει να γίνει κάτι τέτοιο;».
Απάντηση: Αν το αυτοκίνητο μεταβιβαστεί στη σύζυγό σας, αυτή ως κάτοχος ΙΧ επιβατικού αυτοκινήτου θα πρέπει να υποβάλει φορολογική δήλωση κοινή με τον σύζυγο. Το εισόδημά της θα προσδιοριστεί τεκμαρτώς με βάση το σύστημα των αντικειμενικών δαπανών  και εφόσον στερείται παντελώς άλλου εισοδήματος από επαγγελματική δραστηριότητα  η σύζυγος ή δεν κριθεί  η μεταβίβαση  ως εικονική , έχω την άποψη ότι θα εφαρμοστεί  η  κλίμακα των μισθωτών.

        Τεκμήριο αγοράς ΙΧ
ΕΡΩΤΗΣΗ: «Είμαι 22 ετών φοιτητής και από τη γέννησή μου ο παππούς και η γιαγιά μου άνοιξαν λογαριασμό και μου έβαζαν κάποια χρήματα - μικροποσά - στον λογαριασμό αυτό (ήταν και συνδικαιούχοι) όπως επίσης τοποθετούσα και εγώ από διάφορα χρηματικά δώρα συγγενών. Επειδή θέλω να αγοράσω αυτοκίνητο, μπορώ να δικαιολογήσω το τεκμήριο αγοράς με αυτά τα χρήματα και πώς (δεν έχω άλλα εισοδήματα);».
Απάντηση: Δεν μπορείτε με τα χρήματα που έχετε σε λογαριασμό σας σε τράπεζα να δικαιολογήσετε την αγορά ΙΧ επιβατικού αυτοκινήτου, διότι αυτά τα χρήματα δεν προέρχονται από δικό σας εισόδημα που έχει δηλωθεί και έχει φορολογηθεί. Για να δικαιολογηθεί η απόκτηση αυτοκινήτου θα πρέπει οι γονείς σου να σου δωρίσουν χρήματα με πράξη δωρεάς ή να σου δωρίσουν αυτοκίνητο που αυτοί θα αγοράσουν.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου