Δευτέρα 21 Απριλίου 2014

Η Συνέντευξη του απερχόμενου Περιφερειάρχη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ εγείρει πολλά ερωτήματα για παραλείψεις του και ζητούν απαντήσεις από τον ίδιο.

Πριν να τεθούν τα ερωτήματα παραθέτουμε το περιεχόμενο της συνέντευξής του:

Η ανάπτυξη στην Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία καταγράφεται ως μία από τις φτωχότερες στην Ευρώπη, «είναι αυτοσκοπός είτε στον πρωτογενή τομέα είτε στην παροχή υπηρεσιών», υπογραμμίζει και πάλι την ψήφο των Ηπειρωτών ως επικεφαλής της παράταξης «Αξιοβίωτη Ανάπτυξη».
στη συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, ο οποίος διεκδικεί
Ειδικότερα για τον κ. Καχριμάνη και τους συνεργάτες του ο σχεδιασμός για τον τουρισμό στην Περιφέρεια είναι στοχευμένος και έχει και συνέργιες, δηλαδή έργα υποδομών, ανάδειξη του πρωτογενούς τομέα και των προϊόντων μεταποίησης, πέραν της ανάδειξης της ιστορίας, του πολιτισμού και του φυσικού πλούτου της περιοχής.
Ο περιφερειάρχης Ηπείρου, απαντώντας σε όσους προβάλουν το επιχείρημα ότι τροχοπέδη για την τουριστική ανάπτυξη στην Ήπειρο είναι η έλλειψη υποδομών, με ποιο σημαντική εκείνη του αεροδρόμιου, σημείωσε ότι oι ενέργειες γίνονται με αργούς ρυθμούς και πρόσθεσε ότι πρόκειται για ένα έργο υποδομής το οποίο έχει καθυστερήσει, λόγω ακατάλληλης μελέτης που προηγήθηκε. «Εγώ θα σας μιλήσω ανοικτά. Η Διεύθυνση της Πολιτικής Προστασίας το 2001, έβγαλε ένα σχέδιο το οποίο ήταν "μαϊμού". Το έχω πει και στον εισαγγελέα και πρέπει να βρεθούν αυτοί οι άνθρωποι που έφτιαξαν αυτή τη μελέτη για τα ηλεκτρομηχανολογικά σε ιδιωτικό γραφείο, που ήταν από άλλες περιοχές, με αποτέλεσμα όταν υπήρχαν τα χρήματα για να γίνει το αεροδρόμιο, δεν υπήρχαν σχέδια, και όταν έγιναν σχέδια, να μην τελειώνει το αεροδρόμιο».
Παράλληλα, ο κ. Καχριμάνης τόνισε ότι ιδιαίτερη βαρύτητα δίδεται και στο αεροδρόμιο του Ακτίου, το «οποίο πρέπει να αλλάξει μορφή», διότι όταν ολοκληρωθεί το έργο «Ιόνια Οδός» και γίνει η σύνδεση της με την Πρέβεζα, τα δύο αεροδρόμια της Ηπείρου θα δώσουν ώθηση στην ανάπτυξη. Ειδικότερα, για την Ιόνια Οδό υπογράμμισε ότι το ζητούμενο είναι να φτάσει μέχρι την Τεργέστη. Επίσης, σημαντικός οδικός άξονας για την Περιφέρεια Ηπείρου, επισήμανε, είναι ο Ε65 που σταματά στην Καλαμπάκα και διεκδίκηση είναι να φτάσει στην Εγνατία Οδό. «Επίσης και η Αμβρακία Οδός να ενωθεί με την Ιόνια, όλα αυτά αποτελούν βασικό δίκτυο. Το ζήτημα της σιδηροδρομικής γραμμής έπεται», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για τις εξελίξεις στο θέμα του φυσικού αερίου, ο κ. Καχριμάνης απάντησε στο αν χάθηκε η ευκαιρία για την Ήπειρο, καθώς ο αγωγός πέρασε από τη Δυτική Μακεδονία. «Οι μεγάλες δυνάμεις που έχουν το φυσικό αέριο αποφάσισαν ότι έχουν συμφερότερη λύση να πάει από την Καστοριά στην Αλβανία. Εμείς όμως ζητάμε ΔΕΠΑ Ηπείρου, γιατί το φυσικό αέριο της Κύπρου που έχει με το Ισραήλ, μπορεί να ανέβει προς την Ευρώπη διαμέσου της περιοχής μας. Έως τότε υπάρχουν ειδικά πεδία, γι' αυτό ζητάμε ΔΕΠΑ Ηπείρου. Είναι αναγκαίο το φυσικό αέριο για την Ήπειρο ακόμη και στο πλαίσιο ισονομίας του Συντάγματος, γιατί δεν μπορεί οι κάτοικοι της Αθήνας που ζουν σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες από του Ηπειρώτες, να έχουν φυσικό αέριο, την ώρα που βάσει αναφορών το κόστος θέρμανσης στις περιοχές μας είναι πολύ μεγαλύτερο».
Για το μεγάλο ζήτημα της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ και τη δυσμενή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι κτηνοτρόφοι της Ηπείρου, επέρριψε ευθύνες στο αγροτοσυνεταιριστικό κίνημα, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ως Περιφέρεια Ηπείρου, όταν μάθαμε ότι κατέρρευσε η ΑΤΕ, άρα θα άλλαζε χέρια η επιχείρηση, κάναμε τεράστιες προσπάθειες, με ομοφωνία όλων των παραγόντων της Ηπείρου, να συγκροτήσουμε μια εταιρεία λαϊκής βάσης των Ηπειρωτών. Αυτό σαμποταρίστηκε ανοικτά από εκείνους που θεωρούσαν πως η ΔΩΔΩΝΗ ήταν δικό τους εργαλείο και επιχείρηση, και αυτές δεν είναι άλλοι από το αγροτοσυνεταιριστικό κίνημα που κάποτε μπορεί να έπαιξε κάποιο ρόλο, σήμερα αυτό που είναι πρέπει να αλλάξει, γιατί είναι τροχοπέδη και στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα». Παράλληλα άφησε αιχμές για υπογεγραμμένα «σύμφωνα εμπιστευτικότητας, από τις αγροτικές ενώσεις, και με τους σημερινούς ιδιοκτήτες της ΔΩΔΩΝΗΣ, που είναι κάποια off shore εταιρεία».
Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπογράμμισε ότι απαιτείται μεγάλος αγώνας για να «δουλέψει η μηχανή» και πρόσθεσε: «Ξέρουμε ότι κανένας δεν θα μας βοηθήσει. Ξέρουμε και κάτι άλλο: Ούτε θα μας χαρίσει κανένας τίποτα, έχουμε μάθει να αγωνιζόμαστε για να κερδίζουμε το στοίχημα της ανάπτυξης της Ηπείρου».
Επισημάνσεις: 

-Είπε:  Τροχοπέδη για την τουριστική ανάπτυξη στην Ήπειρο είναι η έλλειψη υποδομών.

Ερώτημα: Πόσα ποσά έχουν δαπανηθεί μέχρι σήμερα  για τις υποδομές και ποιο το  ισοζύγιο ¨κόστους -οφέλους¨ των  έργων για υποδομές;

- Είπε: «Εγώ θα σας μιλήσω ανοικτά. Η Διεύθυνση της Πολιτικής Προστασίας το 2001, έβγαλε ένα σχέδιο το οποίο ήταν "μαϊμού".

- Ερώτημα: Τόσα χρόνια τι έκανε . Ψείριζε μήπως τη "μαϊμού";

-Είπε:  Για την Ιόνια Οδό υπογράμμισε ότι το ζητούμενο είναι να φτάσει μέχρι την Τεργέστη

Ερώτημα: Με τους ρυθμούς που κινείται η Ιόνια Οδός , πότε η λυματοβίωτη ανάπτυξη Ηπείρου την προγραμματίζει; 

- Είπε: Για το μεγάλο ζήτημα της γαλακτοβιομηχανίας ΔΩΔΩΝΗ και τη δυσμενή θέση στην οποία έχουν περιέλθει οι κτηνοτρόφοι της Ηπείρου, επέρριψε ευθύνες στο αγροτοσυνεταιριστικό κίνημα και άφησε αιχμές για υπογεγραμμένα «σύμφωνα εμπιστευτικότητας,

-  Ερώτημα: Όλα τα δεινά της Δωδώνης  φορτώνονται στο αγροτοσυνεταιριστικό κίνημα  και στα υπογεγραμμένα «σύμφωνα εμπιστευτικότητας. Επιτέλους τι τον εμποδίζει να δώσει τα στοιχεία στο λαό;

- Είπε: Οι σημερινοί  ιδιοκτήτες της ΔΩΔΩΝΗΣ, είναι κάποια " off shore εταιρεία¨.

- Ερώτημα: Μήπως αγνοεί τους νεοφιλελεύθερους κανόνες της αγοράς;. Εμείς πάντως αναμένουμε τα στοιχεία  των ιδιοκτητών της  off shore εταιρείας.

-Είπε:  Ολοκληρώνοντας τη συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπογράμμισε ότι απαιτείται μεγάλος αγώνας για να «δουλέψει η μηχανή».

-Ερώτημα: Μήπως κουράστηκε η μηχανή και έμεινε από καύσιμα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου