Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

Τι αποφάσισε η Βουλή για τον Παπακωσταντίνου

Υπέρ της διεύρυνσης του κατηγορητηρίου για το αδίκημα της απιστίας στην υπηρεσία σε βαθμό κακουργήματος, κατά του πρώην υπουργού Οικονομικών Γιώργου Παπακωνσταντίνου, ψήφισε η Ολομέλεια της βουλής.
Συγκεκριμένα, στην μυστική ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε ψήφισαν 266 βουλευτές. Βρέθηκαν 265 έγκυρα ψηφοδέλτια .
Υπέρ ψήφισαν 234
Κατά ψήφισαν 21
Λευκό ψήφισαν 3
Τι αποφάσισε η Βουλή για τον Παπακωνσταντίνου

Παρών ψήφισαν 7
Μετωπική επίθεση στον Βενιζέλο Της ψηφοφορίας προηγήθηκε η ομιλία του πρώην υπουργού που εξαπέλυσε πυρά κατά του Ευάγγελου Βενιζέλου, τονίζοντας ότι γίνεται προσπάθεια να εφευρεθεί πάση θυσία κακούργημα.
«Κάποιοι πιστεύουν ότι ο μόνος τρόπος για την προσωπική τους διάσωση είναι να καταστρέψουν τους προκατόχους τους», τόνισε ο κ. Παπακωνσταντίνου, επισημαίνοντας ότι κανείς δεν δικαιώθηκε καίγοντας μόνο τους άλλους.
«Αυτό είναι μικρότητα και αμοραλισμός», είπε, κατηγορώντας τον κ. Βενιζέλο ότι είχε το θράσος να τον αναφέρει στην ίδια πρόταση με τον κ. Τσοχατζόπουλο, ως βάρος που δεν μπορεί να κουβαλάει.
«Δεν ήμουν εγώ που υπερασπίστηκα τον κ. Τσοχατζόπουλο στη βουλή, αλλά ο κ. Βενιζέλος», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, κατηγόρησε τον κ. Βενιζέλο ότι δεν έκανε τίποτα για την αξιοποίηση της λίστας Λαγκάρντ, όταν τον διαδέχθηκε στο υπουργείο Οικονομικών.
«Άλλοι μετά από εμένα γιατί δεν τα αξιοποίησαν, γιατί έβαλαν τη λίστα στο συρτάρι τους; Σοβαρολογούμε ; τι ακριβώς τους εμπόδισε; η έλλειψη του χαρτιού των γάλλων. Γιατί καταχωνιάστηκαν τα στοιχεία σε ένα συρτάρι για 16 ολόκληρους μήνες; Ποιον κοροϊδεύουμε; Γιατί δεν με ρωτούσαν; Γιατί δεν σήκωνε το τηλέφωνο να με ρωτήσει ο κ. Διώτης; Και γιατί δεν σήκωσε το τηλέφωνο ο κ. Βενιζέλος και γιατί δεν με ρώτησε στο περιθώριο των αναρίθμητων συσκέψεων που είχαμε. Αν δεν ήθελε να ρωτήσει εμένα γιατί δεν ρωτούσε τη κυρία Λαγκάρντ με την οποία βρέθηκε σε τόσες συναντήσεις;» διερωτήθηκε. ,
Ο κ. Παπακωνσταντίνου έκανε λόγο για πολιτικό παιχνίδι που παίζεται στην αίθουσα και υπογράμμισε ότι δεν αποτελεί βολική περίπτωση. «Δεν έχω σκιές στη ζωή μου, δεν έδωσα δικαιώματα σε θέματα διαφάνειας, δεν έχω κάνει ούτε μισό ρουσφέτι, δεν είχα πάρε δώσε, δεν προσπορίστηκα ποτέ τίποτα, δεν έχω δυσθεώρητο πόθεν έσχες, μόνο χρέη έχω».
«Η προσπάθεια ενοχοποίησης μου ξεκίνησε από το ότι λείπουν τρία ονόματα συγγενών μου από ένα usb που δεν είναι δικό μου», ανέφερε.
«Κάποιοι στην κυβέρνηση θεωρούν ότι διασύροντας έναν άνθρωπο που σε σημαντικό βαθμό συμβόλισε την προηγούμενη κυβέρνηση θα εξιλεωθούν στο κόσμο. Κάποιοι στην αντιπολίτευση προσπαθούν να πείσουν τον κόσμο με παραμύθια. Φτάνει πια η υποκρισία», τόνισε.
«Δεν μπορεί να κατηγορείται αυτός που ζήτησε τη λίστα και την έδωσε για έλεγχο. Δεν πρέπει να ξεκινήσουμε προφανώς κυνήγι μαγισσών. Το αντίθετο. Αλλά, τέτοιο κυνήγι γίνεται εναντίον μου».
Για την πρόταση της Επιτροπής
Ο κ. Παπακωνσταντίνου άσκησε σκληρή κριτική και στα μέλη της Προανακριτικής Επιτροπής, τονίζοντας ότι έχουν πεταχτεί στα σκουπίδια οι αρχές της εισαγγελικής λειτουργίας, η μυστικότητα, η αίσθηση του δικαίου και η αμεροληψία και ότι γίνονται στοχευμένες διαρροές.
Ο πρώην υπουργός διερωτήθηκε ποιες είναι οι σοβαρές ενδείξεις που προέκυψαν. Η επιστολή που συνόδευε το αρχικό cd που ήρθε από τη Γαλλία, είπε και συνέχισε:
“Φυσικά και ξέραμε αυτή την επιστολή από τον Οκτώβριο γιατί εγώ πρώτος αναφέρθηκα σε αυτή την επιστολή. Στην επιτροπή θεσμών και διαφάνειας και στον οικονομικό εισαγγελέα. Δεν είναι νέο στοιχείο. Ούτε ζητήθηκε με την επανάληψη της αποστολής των στοιχείων πέρυσι τον Δεκέμβριο από τους Γάλλους. Αλλά κάποιους η κατηγορία της απιστίας δεν τους βόλευε αλλά τώρα τους βολεύει», σημείωσε.
Η πρόταση της Επιτροπής «αντιστρέφει αυτά που προκύπτουν από τη επιστολή .Επιβεβαιώνεται αυτό που¨έχω πει από την αρχή ότι τα στοιχεία που μας στέλνουν πρέπει να κρατηθούν μυστικά, όχι εμπιστευτικά», είπε και εξέφρασε την έκπληξή του γιατί η υπηρεσία του ΥΠΕΞ μετέφρασε τη γαλλική λέξη ως «εμπιστευτικά»
Υπογράμμισε επίσης ότι οι ίδιοι οι Γάλλοι δεν πρωτοκόλλησαν την επιστολή τους. «Έγινε τόση συζήτηση γιατί δεν την πρωτοκόλλησα εγώ. Και κανείς δεν διερωτήθηκε γιατί δεν την πρωτοκόλλησαν οι γάλλοι», ανέφερε και συμπλήρωσε ότι πουθενά στην αρχική επιστολή δεν περιγράφονται τα στοιχεία που μας έχουν σταλεί γιατί οι συντάκτες δεν θέλουν να γράψουν τι περιέχει το cd που διαβιβάζουν.
Όπως είπε δεν πρωτοκόλλησε την επιστολή γιατί δεν πρέπει να υπάρχει επίσημη παραλαβή των παράνομων αυτών στοιχείων , ωστόσο τα έδωσε για έρευνα στο ΣΔΟΕ. «Με τέτοια μεροληπτική στάση φανταστείτε τι θα γινόταν αν είχα πράξει διαφορετικά», είπε ο πρώην υπουργός
Πηγή: enikos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου