Πολλές προτάσεις ακούγονται για την ανεύρεση των ισοδύναμων ,προκειμένου να καλυφθεί η απώλεια των εσόδων από τη μη εισαγωγή του 23% ΦΠΑ στην εκπαίδευση (που ως γνωστό υπερψηφίστηκε ) .
Στις προτάσεις αυτές θα θελα να καταθέσω και τη δική μου, υπό την προϋπό- θεση ότι μπορούν να ξεπεραστούν τυχόν αντισυνταγματικά κωλύματα , μολονότι τελευταία έχουμε συνηθίσει στη μη συμμόρφωση της πολιτείας σε τέτοιες αποφάσεις.
Ακούστηκαν μάλιστα και προτάσεις αναπλήρωσης της απώλειας του ΦΠΑ με περικοπές των εξόδων από μετακινήσεις υπαλλήλων εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους , μια πρόταση, που εάν υιοθετηθεί τότε οι υπηρεσίες προς τον πολίτη θα μειωθούν ακόμα περισσότερο και θα εμφανίζεται μια εικόνα κράτους που καταρρέει και αδυνατεί να παρέχει και τις στοιχειώδεις υπηρεσίες του.
Είναι γνωστό ότι η πρώην συγκυβέρνηση είχε προχωρήσει στο κούρεμα των αποθεματικών των ασφαλιστικών φορέων , των μικρών ομολογιούχων κλπ , με σχετική νομοθετική ρύθμιση , χωρίς να αναπληρωθούν οι άδικες αυτές απώλειες που κατέληξαν σε περικοπές συντάξεων και σε μειώσεις των μικροομολογιούχων κλπ
Είναι επίσης γνωστό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η ανακεφαλαιοποίηση των Τραπε ζών , ώστε – όπως μας διαβεβαιώνουν- να εκλείψει ο φόβος για κούρεμα των καταθέσεων .
Είναι επίσης αληθινό ότι αρκετοί καταθέτες, προκειμένου να αποφύγουν το grexit και το τυχόν κούρεμα των καταθέσεών τους , μετέφεραν αυτές σε τράπε- ζες εκτός Ελλάδας , σε offshore εταιρείες αλλά και στα σπίτια τους.
Και τέλος είναι επίσης αποδεκτό ότι και πολλοί άλλοι καταθέτες θα είχαν προχωρήσει σε αναλήψεις των καταθέσεων ,αν δεν τους προλάβαιναν τα capital controls
Βέβαια , δεν μπορεί κανείς να μην αποδεχτεί και το γεγονός ότι πολλοί και μάλιστα μικροκαταθέτες, εμπιστεύτηκαν τις τράπεζες και στηρίζουν την οικονομία της Χώρας μας , χωρίς μάλιστα να γευθούν κάποια ωφέλεια και η Χώρα έχει υποχρέωση αυτούς τους πατριώτες καταθέτες να τους ανταμείψει.
Τα στοιχεία λοιπόν λένε ότι κατά 43 δισ. ευρώ μειώθηκαν οι καταθέσεις από τον Οκτώβριο του 2014 μέχρι τον Αύγουστο του 2015, ενώ οι σωρευτικές απώλειες καταθέσεων που είχαν οι τράπεζες από την έναρξη της κρίσης ξεπέρασαν τα 116 δισ. ευρώ .
Ιδού, λοιπόν, και τα ισοδύναμα. Η Κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει άμεσα σε φορολογικό ¨κούρεμα ¨ των καταθέσεων , με επιβολή έκτακτης εισφοράς ή Εθνικού Τέλους Επανακατάθεσης, - με εξαίρεση τις εγγυημένες καταθέσεις - που αναλήφθηκαν από τις Τράπεζες και για το ποσό που αποδεδειγμένα μέσω των φορολογικών δηλώσεων δεν επενδύθηκε. Για παράδειγμα ,ανάληψη ποσού 300.000€ από καταθετικό λογαριασμό που δεν επενδύθηκε θα μπορούσε να ¨κουρευτεί¨ φορολογικά με τη σχετική πράξη διοικητικού ή εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου .
Να σημειωθεί εδώ ότι σε περίπτωση που τα ποσά των αναλήψεων δεν καλύπτονται από το ¨πόθεν έσχες¨ των φορολογικών δηλώσεων , τότε, κατά το ποσό που δεν καλύπτονται , θα φορολογηθούν με τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 15 του ν.3888/2010 . Και βέβαια , σε περίπτωση επανακατάθεσης των ποσών που αναλήφθηκαν, μέσα σε εύλογο χρόνο (τριάντα ημερών), θα αίρεται το κούρεμα και θα ακυρώνεται η διοικητική πράξη.
Με πρόχειρους, λοιπόν, υπολογισμούς, από τα 116 δις ευρώ το ) φορολογηθεί το 70% (81,2 δις) με συντελεστή 1% ή 2%ή 3% ή 4% ή 5% ή 10% κλπ, το κράτος θα αντλήσει έσοδα 812 εκ. ή 1.62 δισ , ή 2.43 δισ, ή 3,25 δισ, ή 4,06 δισ, ή 8,12 δισ. κ επ.
Νομίζω ότι φτάνουν και αποκαθιστούν όχι μόνον το περί δικαίου αίσθημα αλλά και την αριστερή εφαρμοσμένη πολιτική που η πτωχοποιημένη κοινωνία αναμένει.
Αποτελεί μια πρόταση που δίνει την κατεύθυνση και, βεβαίως, απαιτείται περαιτέρω εξειδίκευση και πρωτίστως πολιτική βούληση.
Στις προτάσεις αυτές θα θελα να καταθέσω και τη δική μου, υπό την προϋπό- θεση ότι μπορούν να ξεπεραστούν τυχόν αντισυνταγματικά κωλύματα , μολονότι τελευταία έχουμε συνηθίσει στη μη συμμόρφωση της πολιτείας σε τέτοιες αποφάσεις.
Ακούστηκαν μάλιστα και προτάσεις αναπλήρωσης της απώλειας του ΦΠΑ με περικοπές των εξόδων από μετακινήσεις υπαλλήλων εκτός έδρας για υπηρεσιακούς λόγους , μια πρόταση, που εάν υιοθετηθεί τότε οι υπηρεσίες προς τον πολίτη θα μειωθούν ακόμα περισσότερο και θα εμφανίζεται μια εικόνα κράτους που καταρρέει και αδυνατεί να παρέχει και τις στοιχειώδεις υπηρεσίες του.
Είναι γνωστό ότι η πρώην συγκυβέρνηση είχε προχωρήσει στο κούρεμα των αποθεματικών των ασφαλιστικών φορέων , των μικρών ομολογιούχων κλπ , με σχετική νομοθετική ρύθμιση , χωρίς να αναπληρωθούν οι άδικες αυτές απώλειες που κατέληξαν σε περικοπές συντάξεων και σε μειώσεις των μικροομολογιούχων κλπ
Είναι επίσης γνωστό ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η ανακεφαλαιοποίηση των Τραπε ζών , ώστε – όπως μας διαβεβαιώνουν- να εκλείψει ο φόβος για κούρεμα των καταθέσεων .
Είναι επίσης αληθινό ότι αρκετοί καταθέτες, προκειμένου να αποφύγουν το grexit και το τυχόν κούρεμα των καταθέσεών τους , μετέφεραν αυτές σε τράπε- ζες εκτός Ελλάδας , σε offshore εταιρείες αλλά και στα σπίτια τους.
Και τέλος είναι επίσης αποδεκτό ότι και πολλοί άλλοι καταθέτες θα είχαν προχωρήσει σε αναλήψεις των καταθέσεων ,αν δεν τους προλάβαιναν τα capital controls
Βέβαια , δεν μπορεί κανείς να μην αποδεχτεί και το γεγονός ότι πολλοί και μάλιστα μικροκαταθέτες, εμπιστεύτηκαν τις τράπεζες και στηρίζουν την οικονομία της Χώρας μας , χωρίς μάλιστα να γευθούν κάποια ωφέλεια και η Χώρα έχει υποχρέωση αυτούς τους πατριώτες καταθέτες να τους ανταμείψει.
Τα στοιχεία λοιπόν λένε ότι κατά 43 δισ. ευρώ μειώθηκαν οι καταθέσεις από τον Οκτώβριο του 2014 μέχρι τον Αύγουστο του 2015, ενώ οι σωρευτικές απώλειες καταθέσεων που είχαν οι τράπεζες από την έναρξη της κρίσης ξεπέρασαν τα 116 δισ. ευρώ .
Ιδού, λοιπόν, και τα ισοδύναμα. Η Κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει άμεσα σε φορολογικό ¨κούρεμα ¨ των καταθέσεων , με επιβολή έκτακτης εισφοράς ή Εθνικού Τέλους Επανακατάθεσης, - με εξαίρεση τις εγγυημένες καταθέσεις - που αναλήφθηκαν από τις Τράπεζες και για το ποσό που αποδεδειγμένα μέσω των φορολογικών δηλώσεων δεν επενδύθηκε. Για παράδειγμα ,ανάληψη ποσού 300.000€ από καταθετικό λογαριασμό που δεν επενδύθηκε θα μπορούσε να ¨κουρευτεί¨ φορολογικά με τη σχετική πράξη διοικητικού ή εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου .
Να σημειωθεί εδώ ότι σε περίπτωση που τα ποσά των αναλήψεων δεν καλύπτονται από το ¨πόθεν έσχες¨ των φορολογικών δηλώσεων , τότε, κατά το ποσό που δεν καλύπτονται , θα φορολογηθούν με τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 15 του ν.3888/2010 . Και βέβαια , σε περίπτωση επανακατάθεσης των ποσών που αναλήφθηκαν, μέσα σε εύλογο χρόνο (τριάντα ημερών), θα αίρεται το κούρεμα και θα ακυρώνεται η διοικητική πράξη.
Με πρόχειρους, λοιπόν, υπολογισμούς, από τα 116 δις ευρώ το ) φορολογηθεί το 70% (81,2 δις) με συντελεστή 1% ή 2%ή 3% ή 4% ή 5% ή 10% κλπ, το κράτος θα αντλήσει έσοδα 812 εκ. ή 1.62 δισ , ή 2.43 δισ, ή 3,25 δισ, ή 4,06 δισ, ή 8,12 δισ. κ επ.
Νομίζω ότι φτάνουν και αποκαθιστούν όχι μόνον το περί δικαίου αίσθημα αλλά και την αριστερή εφαρμοσμένη πολιτική που η πτωχοποιημένη κοινωνία αναμένει.
Αποτελεί μια πρόταση που δίνει την κατεύθυνση και, βεβαίως, απαιτείται περαιτέρω εξειδίκευση και πρωτίστως πολιτική βούληση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου