Στον ύπνο πιάστηκαν για μία ακόμη φορά οι φορείς της Ηπείρου, καθώς το δημοσίευμα για τη λειτουργία σταθμού διοδίων στο Δροσοχώρι δε στάθηκε ικανό να τους ενεργοποιήσει ώστε να μη βρεθούμε προ τετελεσμένων.
Και δυστυχώς αυτό συνέβη, καθώς η απόφαση χωροθέτησης και νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, μεταξύ αυτών και στο Δροσοχώρι, δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης. Μάλιστα, στην απόφαση προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία το αργότερο μέχρι την 1η Απριλίου, αν και αυτό μπορεί να συμβεί και άμεσα.
Η απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια, καθώς τις προηγούμενες ημέρες δεν είχαν λείψει φωνές που είχαν σπεύσει είτε να τον υπερασπιστούν είτε να δικαιολογήσουν την επιλογή για νέους σταθμούς διοδίων. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν και ο βουλευτής Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος πλέον κρατά σαφείς αποστάσεις και επισημαίνει πως το Υπουργείο Υποδομών όφειλε προηγουμένως να ενημερώσει τους πολίτες.
«Σε αντίστοιχη περίπτωση κατά την οποία επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία νέος σταθμός διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, ως αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών είχα συγκαλέσει δεκάδες συναντήσεις με τους ενδιαφερόμενους προκειμένου αυτοί να ενημερωθούν, να ανταλλάξουμε απόψεις και να συζητήσουμε εναλλακτικές λύσεις επί του θέματος. Σήμερα που η Κυβέρνηση έχει πετύχει να αλλάξει το κλίμα στη χώρα και οδεύουμε, με κόπους και θυσίες, προς θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, χρειάζεται ακόμα περισσότερη σοβαρότητα, υπευθυνότητα, ενημέρωση των πολιτών και διαφάνεια. Κυρίως όμως δεν χρειάζονται αιφνιδιασμοί, οι οποίοι μπορούν να φέρουν αντίθετα αποτελέσματα», αναφέρει σε δήλωσή του, εκφράζοντας και την ενόχλησή του για το ότι ο Υπουργός δεν απάντησε σε ερώτησή του για το σταθμό διοδίων στο Δροσοχώρι, αν και ήδη είχε λάβει τη συγκεκριμένη απόφαση.
Πρωτοβουλία Μπέγκα για συντονισμένη αντίδραση
Πρωτοβουλία από κοινού με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου προτίθεται να αναλάβει, στο μεταξύ, ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας, συνδέοντας το θέμα των νέων διοδίων στην Εγνατία και με μια σειρά άλλα ζητήματα που είτε είχαμε αρνητικές εξελίξεις είτε στασιμότητα όπως για παράδειγμα το Ρυθμιστικό, το ΤΑΙΠΕΔ και το αεροδρόμιο.
«Αυτό που απομένει και μπορεί να έχει αξία και αποτέλεσμα, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, είναι να συναντηθούμε άμεσα όλοι μαζί οι φορείς της περιοχής και να συναποφασίσουμε τις ενέργειες μας. Ένας τέτοιος συντονισμός καθίσταται αναγκαίος», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μπέγκας σε δήλωσή του.
Και προσθέτει ως προς την απόφαση για τα διόδια: «Ίσως ρομαντικά πιστεύαμε όλα αυτά τα χρόνια οι Ηπειρώτες, ότι είναι αξιόπιστοι στις δεσμεύσεις τους όλοι οι υπουργοί και οι εκάστοτε κυβερνώντες, που διαβεβαίωναν ότι δεν πρόκειται να λειτουργήσουν τα διόδια.
Φαίνεται όμως, πως η πολιτική αξιοπιστία απεμπολείται πολύ εύκολα, μπροστά στον ένα και μοναδικό στόχο: πώς θα γίνει περισσότερο ελκυστική και κερδοφόρα η Εγνατία Οδός, πριν δοθεί σε ιδιώτες.
Αυτή την ώρα δεν έχει νόημα να επαναλάβω από την πλευρά μου για άλλη μία φορά τα αυτονόητα επιχειρήματα. Για το ότι είναι αδιανόητο να λειτουργούν τόσοι σταθμοί διοδίων σε μια απόσταση 120 χιλιομέτρων. Για το ότι δεν μπορούμε να δεχθούμε να πληρώνουν «χρυσάφι» οι Ηπειρώτες την Εγνατία. Για το ότι κάτοικοι ορεινών περιοχών πέριξ των Ιωαννίνων που μετακινούνται συχνά προς τα Γιάννενα θα καλούνται να πληρώνουν ένα νέο «χαράτσι» στο Δροσοχώρι.
Όλα αυτά είναι λογικά και αυτονόητα επιχειρήματα, που ως φαίνεται δεν πείθουν σήμερα την κυβέρνηση και πολύ περισσότερο δεν πρόκειται να πείσουν αύριο τον ιδιώτη που θα αναλάβει την Εγνατία.
Δεν έχει νόημα, λοιπόν, απλά να τα επαναλαμβάνουμε, δεν έχει νόημα να κάνουμε επικοινωνιακή διαχείριση των γεγονότων, γιατί τίθεται πλέον εν αμφιβόλω και η δική μας αξιοπιστία».
Και δυστυχώς αυτό συνέβη, καθώς η απόφαση χωροθέτησης και νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό, μεταξύ αυτών και στο Δροσοχώρι, δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης. Μάλιστα, στην απόφαση προβλέπεται να τεθεί σε λειτουργία το αργότερο μέχρι την 1η Απριλίου, αν και αυτό μπορεί να συμβεί και άμεσα.
Η απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια, καθώς τις προηγούμενες ημέρες δεν είχαν λείψει φωνές που είχαν σπεύσει είτε να τον υπερασπιστούν είτε να δικαιολογήσουν την επιλογή για νέους σταθμούς διοδίων. Ανάμεσα σε αυτούς ήταν και ο βουλευτής Ιωαννίνων Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος πλέον κρατά σαφείς αποστάσεις και επισημαίνει πως το Υπουργείο Υποδομών όφειλε προηγουμένως να ενημερώσει τους πολίτες.
«Σε αντίστοιχη περίπτωση κατά την οποία επρόκειτο να τεθεί σε λειτουργία νέος σταθμός διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, ως αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών είχα συγκαλέσει δεκάδες συναντήσεις με τους ενδιαφερόμενους προκειμένου αυτοί να ενημερωθούν, να ανταλλάξουμε απόψεις και να συζητήσουμε εναλλακτικές λύσεις επί του θέματος. Σήμερα που η Κυβέρνηση έχει πετύχει να αλλάξει το κλίμα στη χώρα και οδεύουμε, με κόπους και θυσίες, προς θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, χρειάζεται ακόμα περισσότερη σοβαρότητα, υπευθυνότητα, ενημέρωση των πολιτών και διαφάνεια. Κυρίως όμως δεν χρειάζονται αιφνιδιασμοί, οι οποίοι μπορούν να φέρουν αντίθετα αποτελέσματα», αναφέρει σε δήλωσή του, εκφράζοντας και την ενόχλησή του για το ότι ο Υπουργός δεν απάντησε σε ερώτησή του για το σταθμό διοδίων στο Δροσοχώρι, αν και ήδη είχε λάβει τη συγκεκριμένη απόφαση.
Πρωτοβουλία Μπέγκα για συντονισμένη αντίδραση
Πρωτοβουλία από κοινού με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου προτίθεται να αναλάβει, στο μεταξύ, ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας, συνδέοντας το θέμα των νέων διοδίων στην Εγνατία και με μια σειρά άλλα ζητήματα που είτε είχαμε αρνητικές εξελίξεις είτε στασιμότητα όπως για παράδειγμα το Ρυθμιστικό, το ΤΑΙΠΕΔ και το αεροδρόμιο.
«Αυτό που απομένει και μπορεί να έχει αξία και αποτέλεσμα, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις, είναι να συναντηθούμε άμεσα όλοι μαζί οι φορείς της περιοχής και να συναποφασίσουμε τις ενέργειες μας. Ένας τέτοιος συντονισμός καθίσταται αναγκαίος», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μπέγκας σε δήλωσή του.
Και προσθέτει ως προς την απόφαση για τα διόδια: «Ίσως ρομαντικά πιστεύαμε όλα αυτά τα χρόνια οι Ηπειρώτες, ότι είναι αξιόπιστοι στις δεσμεύσεις τους όλοι οι υπουργοί και οι εκάστοτε κυβερνώντες, που διαβεβαίωναν ότι δεν πρόκειται να λειτουργήσουν τα διόδια.
Φαίνεται όμως, πως η πολιτική αξιοπιστία απεμπολείται πολύ εύκολα, μπροστά στον ένα και μοναδικό στόχο: πώς θα γίνει περισσότερο ελκυστική και κερδοφόρα η Εγνατία Οδός, πριν δοθεί σε ιδιώτες.
Αυτή την ώρα δεν έχει νόημα να επαναλάβω από την πλευρά μου για άλλη μία φορά τα αυτονόητα επιχειρήματα. Για το ότι είναι αδιανόητο να λειτουργούν τόσοι σταθμοί διοδίων σε μια απόσταση 120 χιλιομέτρων. Για το ότι δεν μπορούμε να δεχθούμε να πληρώνουν «χρυσάφι» οι Ηπειρώτες την Εγνατία. Για το ότι κάτοικοι ορεινών περιοχών πέριξ των Ιωαννίνων που μετακινούνται συχνά προς τα Γιάννενα θα καλούνται να πληρώνουν ένα νέο «χαράτσι» στο Δροσοχώρι.
Όλα αυτά είναι λογικά και αυτονόητα επιχειρήματα, που ως φαίνεται δεν πείθουν σήμερα την κυβέρνηση και πολύ περισσότερο δεν πρόκειται να πείσουν αύριο τον ιδιώτη που θα αναλάβει την Εγνατία.
Δεν έχει νόημα, λοιπόν, απλά να τα επαναλαμβάνουμε, δεν έχει νόημα να κάνουμε επικοινωνιακή διαχείριση των γεγονότων, γιατί τίθεται πλέον εν αμφιβόλω και η δική μας αξιοπιστία».
Σύνταξη: Α. Τζελέτας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου