Πρόσφατα γίναμε μάρτυρες της τραγωδίας που έγινε στη Δυτική Αττική εξαιτίας του μπαζωματος των ρεμάτων και της νομιμοποίησης των αυθαιρετων κτισμάτων. Ολες οι ένοχες πολιτικές παραταξεις , στο πλαίσιο του απεχθούς πελατειακού κράτους, κάπως τα συμφώνησαν με αρμόδιους αιρετούς, με αποτέλεσμα ένα πρωί να ξεπεταχτεί πάνω στο μπαζωμένο ρέμα, ένα σούπερ μάρκετ «για να εξυπηρετείται ο κόσμος στα ψώνια του», προφανώς… κλπ.
Το ανάθεμα αυτό της πολιτικής πρακτικής καταδίκασε ο λαός και η κυβερνητική ηγεσία πήρε το μήνυμα αν όχι της αποκατάστασης , σίγουρα όμως της αποτροπής στο μέλλον απαιτούμενων δικαιολογητικών που πλήττουν τη νομιμότητα ή καταστρατηγούν τα προστατευτέα αγαθά για τη χορήγηση άδειας διατήρησης κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, όπως είναι οι δεσμεύσεις του χωρικού σχεδιασμού , το περιβάλλον κλπ.
Και ενώ τα γεγονότα ήταν νωπά , μελετώντας κανείς την εγκύκλιο (109/122248/17.11.2017) που εκδόθηκε από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε συνέχεια της 940/81279/26.7.2017 Κ.Υ.Α. του Υπουργού, με θέμα: «Διευκρινιστική εγκύκλιος σε θέματα εφαρμογής της διαδικασίας έκδοσης άδειας διατήρησης κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων» διαπιστώνει μια εγκύκλιο που το περιεχόμενο της δεν απέχει πολύ από την κακοδαιμονία άσκησης της εξουσίας σε βάρος ενός άλλου πολύτιμου και προστατευτέου από το Σύνταγμα αγαθού του περιβάλλοντος, της υγείας και της χωροταξίας.
Προς επίρρωση των παραπάνω παραθέτω αυτούσια κομμάτια της εγκυκλίου για να βγάλει ελεύθερα ο καθένας τα συμπεράσματα του :
«Η διαδικασία έκδοσης άδειας διατήρησης αφορά σε υφιστάμενες, κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4056/2012, κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις οι οποίες βρίσκονται είτε εντός ορίων κατοικημένων περιοχών είτε πλησίον αυτών και για τις οποίες δεν είναι δυνατή η έκδοση άδειας εγκατάστασης με βάση τον ν. 4056/2012 εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν πληρούνται οι ελάχιστες αποστάσεις από χώρους ή δραστηριότητες που χρήζουν προστασίας, όπως αυτά ορίζονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 5 και στους πίνακες 1 και 2 του Παραρτήματος του άρθρου 20 του ν. 4056/2012, ακόμη και αν γίνει χρήση της δυνατότητας μείωσης των αποστάσεων με βάση τις παραγράφους 3 και 7 του ανωτέρω άρθρου.»
«Κατά συνέπεια, η έκδοση άδειας διατήρησης κτηνοτροφικής εγκατάστασης είναι δυνατή ακόμη και στην περίπτωση που δεν πληρούνται οι ελάχιστες αποστάσεις, όχι μόνο από οικισμούς, πόλεις κ.ά., αλλά και από τους υπόλοιπους χώρους ή δραστηριότητες που χρήζουν προστασίας, δηλαδή από ξενοδοχεία, βιομηχανίες, βιοτεχνίες, νοσοκομεία, εκπαιδευτήρια, μοναστήρια, ποτάμια κ.ά. Επιπλέον, δυνατότητα ένταξης στη διαδικασία έκδοσης της άδειας διατήρησης έχουν όλες οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις ανεξάρτητα από τις δεσμεύσεις του χωρικού σχεδιασμού για την περιοχή στην οποία βρίσκεται το γήπεδο της εγκατάστασης. Κατά συνέπεια, στη διαδικασία έκδοσης της άδειας διατήρησης δεν απαιτείται ως δικαιολογητικό η βεβαίωση χρήσεων γης για τη συγκεκριμένη περιοχή.»
«Με βάση το άρθρο 3 της αριθμ. 940/81279/26.7.2017 Κ.Υ.Α., η ύπαρξη ζωικού κεφαλαίου κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4056/2012 αποδεικνύεται : α) από τον κωδικό εκμετάλλευσης - αν έχει ήδη χορηγηθεί - από την αρμόδια Κτηνιατρική Υπηρεσία, ή β) από τη δήλωση ΟΣΔΕ, ή γ) από σχετική βεβαίωση Δημόσιας Αρχής. Με τα ανωτέρω δικαιολογητικά θα πρέπει να αποδεικνύεται η λειτουργία της κτηνοτροφικής εγκατάστασης με τη συγκεκριμένη δυναμικότητα στο συγκεκριμένο γήπεδο είτε εντός ορίων κατοικημένων περιοχών είτε πλησίον αυτών, κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4056/2012. Εφόσον η απόδειξη των στοιχείων αυτών δεν είναι δυνατή με ένα μόνο από τα ανωτέρω δικαιολογητικά, ο φορέας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης μπορεί να προσκομίσει περισσότερα δικαιολογητικά σε συνδυασμό αυτών.
Ως «σχετική βεβαίωση Δημόσιας Αρχής» αναφέρεται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, η βεβαίωση του οικείου Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η βεβαίωση της αρμόδιας Κτην. Υπηρεσίας για τη διενέργεια εμβολιασμών ή αιμοληψιών στο ζωικό κεφάλαιο της κτηνοτροφικής εγκατάστασης, η βεβαίωση Δημόσιας Υπηρεσίας για τη διενέργεια αυτοψίας στο ζωικό κεφάλαιο ή στην κτηνοτροφική εγκατάσταση για οποιοδήποτε λόγο, κ.ά.»
Η ανάδειξη του θέματος σε καμία περίπτωση δεν θα θελα να συνδεθεί με τον αγώνα μου για την προστασία του λεκανοπεδίου από τη θέση του πρώην Δημάρχου Παμβώτιδας , που ως γνωστόν μας οδήγησε στα ποινικά δικαστήρια επί μια εξαετία. Στόχος μου ή βελτίωση της παραπάνω εγκυκλίου που βάσιμα αντίκειται στις συνταγματικές διατάξεις.
Το ανάθεμα αυτό της πολιτικής πρακτικής καταδίκασε ο λαός και η κυβερνητική ηγεσία πήρε το μήνυμα αν όχι της αποκατάστασης , σίγουρα όμως της αποτροπής στο μέλλον απαιτούμενων δικαιολογητικών που πλήττουν τη νομιμότητα ή καταστρατηγούν τα προστατευτέα αγαθά για τη χορήγηση άδειας διατήρησης κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, όπως είναι οι δεσμεύσεις του χωρικού σχεδιασμού , το περιβάλλον κλπ.
Και ενώ τα γεγονότα ήταν νωπά , μελετώντας κανείς την εγκύκλιο (109/122248/17.11.2017) που εκδόθηκε από τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, σε συνέχεια της 940/81279/26.7.2017 Κ.Υ.Α. του Υπουργού, με θέμα: «Διευκρινιστική εγκύκλιος σε θέματα εφαρμογής της διαδικασίας έκδοσης άδειας διατήρησης κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων» διαπιστώνει μια εγκύκλιο που το περιεχόμενο της δεν απέχει πολύ από την κακοδαιμονία άσκησης της εξουσίας σε βάρος ενός άλλου πολύτιμου και προστατευτέου από το Σύνταγμα αγαθού του περιβάλλοντος, της υγείας και της χωροταξίας.
Προς επίρρωση των παραπάνω παραθέτω αυτούσια κομμάτια της εγκυκλίου για να βγάλει ελεύθερα ο καθένας τα συμπεράσματα του :
«Η διαδικασία έκδοσης άδειας διατήρησης αφορά σε υφιστάμενες, κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4056/2012, κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις οι οποίες βρίσκονται είτε εντός ορίων κατοικημένων περιοχών είτε πλησίον αυτών και για τις οποίες δεν είναι δυνατή η έκδοση άδειας εγκατάστασης με βάση τον ν. 4056/2012 εξαιτίας του γεγονότος ότι δεν πληρούνται οι ελάχιστες αποστάσεις από χώρους ή δραστηριότητες που χρήζουν προστασίας, όπως αυτά ορίζονται στην παράγραφο 1 του άρθρου 5 και στους πίνακες 1 και 2 του Παραρτήματος του άρθρου 20 του ν. 4056/2012, ακόμη και αν γίνει χρήση της δυνατότητας μείωσης των αποστάσεων με βάση τις παραγράφους 3 και 7 του ανωτέρω άρθρου.»
«Κατά συνέπεια, η έκδοση άδειας διατήρησης κτηνοτροφικής εγκατάστασης είναι δυνατή ακόμη και στην περίπτωση που δεν πληρούνται οι ελάχιστες αποστάσεις, όχι μόνο από οικισμούς, πόλεις κ.ά., αλλά και από τους υπόλοιπους χώρους ή δραστηριότητες που χρήζουν προστασίας, δηλαδή από ξενοδοχεία, βιομηχανίες, βιοτεχνίες, νοσοκομεία, εκπαιδευτήρια, μοναστήρια, ποτάμια κ.ά. Επιπλέον, δυνατότητα ένταξης στη διαδικασία έκδοσης της άδειας διατήρησης έχουν όλες οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις ανεξάρτητα από τις δεσμεύσεις του χωρικού σχεδιασμού για την περιοχή στην οποία βρίσκεται το γήπεδο της εγκατάστασης. Κατά συνέπεια, στη διαδικασία έκδοσης της άδειας διατήρησης δεν απαιτείται ως δικαιολογητικό η βεβαίωση χρήσεων γης για τη συγκεκριμένη περιοχή.»
«Με βάση το άρθρο 3 της αριθμ. 940/81279/26.7.2017 Κ.Υ.Α., η ύπαρξη ζωικού κεφαλαίου κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4056/2012 αποδεικνύεται : α) από τον κωδικό εκμετάλλευσης - αν έχει ήδη χορηγηθεί - από την αρμόδια Κτηνιατρική Υπηρεσία, ή β) από τη δήλωση ΟΣΔΕ, ή γ) από σχετική βεβαίωση Δημόσιας Αρχής. Με τα ανωτέρω δικαιολογητικά θα πρέπει να αποδεικνύεται η λειτουργία της κτηνοτροφικής εγκατάστασης με τη συγκεκριμένη δυναμικότητα στο συγκεκριμένο γήπεδο είτε εντός ορίων κατοικημένων περιοχών είτε πλησίον αυτών, κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4056/2012. Εφόσον η απόδειξη των στοιχείων αυτών δεν είναι δυνατή με ένα μόνο από τα ανωτέρω δικαιολογητικά, ο φορέας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης μπορεί να προσκομίσει περισσότερα δικαιολογητικά σε συνδυασμό αυτών.
Ως «σχετική βεβαίωση Δημόσιας Αρχής» αναφέρεται ενδεικτικά και όχι περιοριστικά, η βεβαίωση του οικείου Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η βεβαίωση της αρμόδιας Κτην. Υπηρεσίας για τη διενέργεια εμβολιασμών ή αιμοληψιών στο ζωικό κεφάλαιο της κτηνοτροφικής εγκατάστασης, η βεβαίωση Δημόσιας Υπηρεσίας για τη διενέργεια αυτοψίας στο ζωικό κεφάλαιο ή στην κτηνοτροφική εγκατάσταση για οποιοδήποτε λόγο, κ.ά.»
Η ανάδειξη του θέματος σε καμία περίπτωση δεν θα θελα να συνδεθεί με τον αγώνα μου για την προστασία του λεκανοπεδίου από τη θέση του πρώην Δημάρχου Παμβώτιδας , που ως γνωστόν μας οδήγησε στα ποινικά δικαστήρια επί μια εξαετία. Στόχος μου ή βελτίωση της παραπάνω εγκυκλίου που βάσιμα αντίκειται στις συνταγματικές διατάξεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου