Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Συμφωνία με την κυβέρνηση του Δουκάτου για άνοιγμα λογαριασμών.

Τον φάκελο των ελληνικών καταθέσεων στο Λουξεμβούργου ανοίγει η κυβέρνηση αξιοποιώντας την προθυμία των Αρχών του Δουκάτου να παράσχουν τα σχετικά στοιχεία. Ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας ζήτησε προ ημερών μέσω της επίσημης διπλωματικής οδού από τον υπουργό Οικονομικών του Λουξεμβούργου Λικ Φρίντεν όλα τα διαθέσιμα στοιχεία για τις καταθέσεις ελλήνων φορολογουμένων, φυσικών και νομικών προσώπων, στο Λουξεμβούργο.
Έτσι, οι ελληνικές φορολογικές αρχές εκτός από τα 2.063 ονόματα της "λίστας Λαγκάρντ" και τους 54.000 Έλληνες καταθέτες εξωτερικού της περιόδου 2009-2011 θα αποκτήσουν σύντομα και πολύτιμα δεδομένα για καταθέσεις και επενδύσεις Eλλήνων στο Λουξεμβούργο.
Κατά προσέγγιση οι καταθέσεις ελλήνων, φυσικών προσώπων και εταιρειών, στο Λουξεμβούργο υπολογίζονται από τραπεζικά στελέχη μεταξύ 600 - 800 εκατ. ευρώ.

Σάββατο 29 Ιουνίου 2013

Στερνή μου γνώση να σ' είχα πρώτα

Σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ της  εφημερίδας "Νέοι Αγώνες" , ένα χρόνο πριν τις αυτοδιοικητικές εκλογές και στην παράταξη της Δημοτικής Αρχής «Ενότητα Πολιτών - Νέα
Δύο ξένοι στον ίδιο δήμο...
Γιάννινα», εμφανίζονται τριγμοί μετά και τις δηλώσεις του γραμματέα της και αντιπροέδρου της ΔΕΥΑΙ, Δημήτρη Θεμελή, περί ανεξαρτητοποίησης και τις αιχμές που άφησε για «καπετανάτα» και προσωπικές πολιτικές σκοπιμότητες που δεν βοηθούν την παράταξη να ολοκληρώσει το έργο της. 
 Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και το σοβαρό πρόβλημα στο δήμο με το τεράστιο έλλειμμα στο ταμείο, είναι φανερό ότι ο δρόμος προς τις κάλπες μόνο εύκολος δεν είναι.
Ο Δημήτρης Θεμελής δεν είναι πρώτη φορά που .. ταράζει τα νερά της Δημοτικής Αρχής, μιας και μόλις πριν από 9 μήνες είχε παραιτηθεί από τη θέση του αντιδημάρχου και τότε αφήνοντας αιχμές για τον τρόπο με τον οποίο η Δημοτική Αρχή χειριζόταν τα πράγματα στον δήμο. Παράλληλα ξεκαθαρίζει ότι έχει ήδη έτοιμη την επιστολή ανεξαρτητοποίησής του, ενώ δηλώνει πως με τα ίδια πρόσωπα που συνθέτουν σήμερα τη δημοτική αρχή, ο ίδιος δεν πρόκειται να είναι και πάλι υποψήφιος.
  Και ο αντιδήμαρχος Δημήτρης Νάστος πρόσφατα έχει διαχωρίσει τη θέση του από τη δημοτική αρχή και μάλιστα στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο όπου συζητήθηκε το θέμα της πυροπροστασίας στην κυριολεξία «άστραψε και βρόντηξε» γιατί, όπως είπε, ενώ ο ίδιος είναι υπεύθυνος για την πολιτική προστασία του δήμου δεν ενημερώθηκε για τις εισηγήσεις. Πρόσφατο είναι και το παράδειγμα της... ασυνεννοησίας που φαίνεται ότι υπάρχει στην Δημοτική Αρχή σχετικά με την υπόθεση της υπεξαίρεσης χρημάτων από το ΔΗΠΕΘΕ, με τον πρόεδρό του Μ. Ελισάφ να επιρρίπτει ευθύνες σε συγκεκριμένα πρόσωπα για τη διαρροή στον τύπο της είδησης πριν το Δ.Σ. του Θεάτρου συνεδριάσει και δώσει αυτό στη δημοσιότητα το γεγονός.
    Διαβάζοντας κανείς το  αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της εφημερίδας  δεν μπορεί να μην κάνει  συνειρμούς  για τον  αποκαλυπτόμενο πυρήνα  του δημοτικού διευθυντηρίου ,  που βλέπει να μην ελέγχει τη δημοτική παράταξη και προσπαθεί , μια και θεωρεί καμένο χαρτί τον Φ. Φίλιο,  όχι μόνο  να βρει άλλοθι  αλλά κυρίως    να ετοιμάσει τον αυριανό υποψήφιο δήμαρχο  με χαρακτηριστικά    ¨ χρήσιμου¨    αχυράνθρωπου…

Ονειρεύεται παντεσπανι..


Η κρίση δεν είναι το πρόβλημα των φτωχών αλλά η λύση των πλουσίων...


ΕΛΛΑΣ το μεγαλείο σου!!!


ΤΙ ΑΡΕΣΕΙ : ΑΛΗΘΕΙΕΣ ή ΨΕΜΑΤΑ;


ΕΕ: 160 έως 180 εκ. ευρώ στην Ελλάδα για την ανεργία .

Το ποσό αυτό θα δοθεί στη χώρα για τη διετία 2014-2015. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε συνολικά την χορήγηση έξι δισ. ευρώ για το «Πρόγραμμα Απασχόλησης των Νέων» κάτω των 29 ετών.
 Ποσό της τάξεως των 160 ως 180 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα λάβει η Ελλάδα τη διετία 2014- 2015 για τη στήριξη της απασχόλησης των νέων κάτω των 29 ετών, από το σύνολο των 6 δισ. ευρώ που ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, στις Βρυξέλλες.

ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΑΡΧΩΝ

1) Οι ηλίθιοι είναι οι πιο αυστηροί άνθρωποι. Μόλις βρουν την ευκαιρία 
2) Πουριτανισμός είναι η αβάσταχτη υποψία, ότι κάποιος, κάπου περνάει καλά
 3) Ποτέ μην αγνοείς έναν ηλίθιο. Είναι πιο επικινδυνος απο όσο νομίζεις 
4) Το μόνο πράγμα που είναι πιο γελοίο από την τηλε-ηθικολογία, είναι η τηλε-συγκίνηση 
 5) Κανένας βλάκας δεν θα παραδεχτεί ποτέ ότι φταίει 
6) Η ευαισθησία είναι η πιο ηλίθια και υπερτιμημένη αρετή. Στο όνομά της έχουν γίνει οι μεγαλύτερες κτηνωδίες  
7) Ως ιδιοφυία, ορίζεται η ικανότητα να γίνεσαι ανήλικος κατά βούληση. Ως ηλιθιότητα ορίζεται η ικανότητα να δείχνεις έξυπνος από ανάγκη
 8) Οι ηλίθιοι είναι πάντα σίγουροι, ξέρουν πάντα όλες τις απαντήσεις, είναι πάντα αδικημένοι, ηθικολογούν και φοβούνται όλους τους άλλους 9) Το μόνο που είχε να κάνει ο Διάβολος για να επικρατήσει, ήταν να εφεύρει τη θρησκεία

Παρασκευή 28 Ιουνίου 2013

Επίσκεψη Παλαιστινίων στο Περιφερειάρχη

Συνάντηση με ομάδα Παλαιστινίων που τις τελευταίες ημέρες επισκέπτονται τα Ιωάννινα είχε σήμερα ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ.Αλέξανδρος Καχριμάνης. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Καχριμάνης καλωσόρισε τους Παλαιστίνιους επισκέπτες στην Ήπειρο και υπογράμμισε τις στενές σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί ανάμεσα στους δύο λαούς εδώ και χρόνια. «Η Ελλάδα έχει παντού φίλιους. Ο ελληνικός λαός έχει παράδοση να βοηθάει όλους».Ο επικεφαλής των επισκεπτών ενημέρωσε τον Περιφερειάρχη πως ήδη έχουν οργανωθεί επισκέψεις Παλαιστινίων στην ευρύτερη περιοχή των Ιωαννίνων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, καθώς παρά τις δυσκολίες μετακίνησης προς την Ελλάδα, υπάρχει ενδιαφέρον για τον φυσικό, ιστορικό και πολιτιστικό πλούτο της Ηπείρου.Τόσο ο Περιφερειάρχης, όσο και ο επικεφαλής των Παλαιστίνιων επισκεπτών ευχαρίστησαν τον συμπολίτη μας κ. Αλέξανδρο Φαρμάκη για τη συμβολή του στην οργάνωση της επίσκεψης στα Ιωάννινα.
 

Το ελληνικό Success Story


Με πράξη νομοθετικού περιεχομένου θα δοθεί τελικά παράταση για τις δηλώσεις «Πόθεν Έσχες» 2013

Αρχικά είχε βγει ανακοίνωση από τον Αντεισαγγελέα του Αρείου πάγου ότι  η Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης υποβάλλεται “το αργότερο την 30 Ιουνίου κάθε έτους” και δεν παρέχεται δυνατότητα παράτασης της προθεσμίας αυτής.Στη συνέχεια και  σύμφωνα  με πληροφορίες και λόγω της παράτασης των φορολογικών δηλώσεων θα παραταθεί ως την 30η Σεπτεμβρίου η Δήλωση Περιουσιακής Κατάστασης. (πόθεν έσχες)
Η επιλογή της πράξης νομοθετικού περιεχομένου γίνεται  αφού το Σαββατοκύριακο δεν είναι δυνατόν να ψηφιστεί νόμος και να τροποποιήσει τον 3213/2013.

Πέμπτη 27 Ιουνίου 2013

Παροχή οδηγιών για τη χορήγηση απαλλαγής α΄ κατοικίας με βάση την απογραφή του πληθυσμού του 2011.

 Σύμφωνα με τις διατάξεις της φορολογίας κληρονομιών, γονικών παροχών και μεταβίβασης ακινήτων, για τη χορήγηση απαλλαγής από το φόρο λόγω απόκτησης α΄ κατοικίας αιτία κληρονομιάς, γονικής παροχής ή αγοράς, απαιτείται, μεταξύ άλλων, ο δικαιούχος να μην έχει στην κυριότητά του ακίνητο που πληροί τις στεγαστικές του ανάγκες σε δημοτικό ή κοινοτικό διαμέρισμα με πληθυσμό άνω των 3.000 κατοίκων. Το πληθυσμιακό κριτήριο λαμβάνεται σύμφωνα με την τελευταία ισχύουσα απογραφή κατά το χρόνο φορολογίας.
 Στο   ΦΕΚ 630 τ. Β΄/20-3- 2013 δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα της Απογραφής Πληθυσμού – Κατοικιών  2011 που αφορούν στον De Facto Πληθυσμό («Πραγματικό Πληθυσμό») της Χώρας και αποτυπώνονται κατά περιφέρεια, περιφερειακή ενότητα, δήμο, δημοτική ενότητα και δημοτική ή τοπική κοινότητα.
Για την απαλλαγή  α΄ κατοικίας με βάση την απογραφή του πληθυσμού του 2011  και με χρόνο φορολογίας  την 20/3/2013 που δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα η διοίκηση με εγκύκλιό της  έδωσε οδηγίες και διευκρίνησε ότι θα συνεχίζεται  και μετά να λαμβάνεται υπόψη ο πληθυσμός της δημοτικής ή τοπικής κοινότητας (και όχι ο πληθυσμός του ενιαίου δήμου) με βάση την ανωτέρω απογραφή. Ο πληθυσμός του δήμου θα λαμβάνεται υπόψη μόνο στις περιπτώσεις των δήμων, οι οποίοι, με βάση τον πίνακα του πληθυσμού, στερούνται περαιτέρω διοικητικής υποδιαίρεσης (σε δημοτικές ενότητες και δημοτικές ή τοπικές κοινότητες).

Σχετικά με τη φημολογία για τις καταθέσεις

Το Δελτίο τύπου του ΥΠ.ΟΙΚ. σχετικά με την εγγύηση των καταθέσεων  έχει ως εξής. Οι καταθέσεις των Ελλήνων, αλλά και των άλλων πολιτών της ΕΕ στα πιστωτικά ιδρύματα, με βάση τη χθεσινή απόφαση του ECOFIN, είναι απολύτως εγγυημένες,  τουλάχιστον μέχρι του ποσού των 100.000 ευρώ ανά άτομο και ανά  τράπεζα.  

Επιπλέον, στην Ελλάδα, όπου για τις τράπεζες έχει ήδη διατεθεί ποσό 50 δισ. ευρώ για τη θωράκισή τους, οι καταθέσεις είναι απολύτως διασφαλισμένες στο σύνολό τους.
Η περί του αντιθέτου φημολογία που αναπτύσσεται από ορισμένα ΜΜΕ, είναι απολύτως ανακριβής. 

Ψηφίστηκε το ν/σ για την άρση τραπεζικού απορρήτου

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, επί της αρχής, των άρθρων και των τροπολογιών, το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών που ενσωματώνει στο εθνικό δίκαιο την οδηγία της ΕΕ για τη    λήψη μέτρων καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής.
Με αυτό, δίνεται η δυνατότητα στην ελληνική φορολογική διοίκηση, ανταλλαγής και χρήσης πληροφοριών σε φορολογικά θέματα, ώστε να διευκολυνθεί ο εντοπισμός εισοδημάτων που φοροδιαφεύγουν και να ενισχυθεί το σύστημα είσπραξης των φόρων με τη συνδρομή άλλων κρατών μελών της ΕΕ.
Εισάγονται διατάξεις, που αφορούν την Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων, με στόχο να δημιουργηθούν καλύτερες συνθήκες στην ελληνική οικονομία, που θα εγγυώνται ασφάλεια, εμπιστοσύνη και διαφάνεια, ενώ πλέον δεν θα επιχορηγείται από τον κρατικό προϋπολογισμό και θα χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους.
Αναμορφώνεται επίσης το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΝΣΚ) και περιέχονται στο νομοσχέδιο μια σειρά διατάξεις που αφορούν τη θεσμοθέτηση του μητρώου των τραπεζικών λογαριασμών.
Επίσης, αναθεωρείται το θεσμικό πλαίσιο για τους ελεγκτές βεβαίωσης και αναγκαστικής είσπραξης των εσόδων του κράτους, βελτιώνονται οι διατάξεις του κώδικα φορολογίας εισοδήματος και τροποποιείται ο Κώδικας Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων, με τη διεύρυνση και τον εκσυγχρονισμό των δυνατοτήτων του Δημοσίου, ώστε να επιβάλει κατασχέσεις χρηματικών καταθέσεων στα χέρια των πιστωτικών ιδρυμάτων ως τρίτων, με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, διασφαλίζοντας συγχρόνως την ασφαλή διακίνηση των σχετικών δεδομένων.
Ακόμη υπάρχουν ρυθμίσεις με στόχο την καλύτερη αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας και την προώθηση των αποκρατικοποιήσεων. Εξάλλου, συμπληρώνονται διατάξεις χρηματοπιστωτικής νομοθεσίας και προσαρμόζονται οι διατάξεις αναφορικά με τις πραγματικές συνθήκες υλοποίησης των προβλέψεων για το ενιαίο σύστημα πληρωμών.
Όσον αφορά στις κρατικές ενισχύσεις, οι διατάξεις αποσκοπούν στη δημιουργία ενός πλαισίου προστασίας στις περιπτώσεις ανάκλησης για προβληματικές επιχειρήσεις.
Εξάλλου, τη διαφωνία τους εξέφρασαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης (και η ΔΗΜΑΡ) με τη ρύθμιση σύμφωνα με την οποία το επίδομα τέκνων σε πολύτεκνους και τρίτεκνους θα δίνεται με βάση το σύνολο του οικογενειακού εισοδήματος, ενώ μέχρι τώρα δίνονταν βάσει του οικογενειακού φορολογητέου εισοδήματος. Για τη συγκεκριμένη διάταξη, η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής εγείρει ζήτημα συνταγματικότητας, επικαλούμενη σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για τους νόμους για τους πολύτεκνους. Σύμφωνα με το ΣτΕ «δεν είναι συνταγματικώς ανεκτός ο περιορισμός ή η υποβάθμιση της παρεχόμενης στους πολύτεκνους ειδικής φροντίδος».
Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής από την ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ, καταψήφισαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ενώ η ΔΗΜΑΡ καταψήφισε άρθρα του νομοσχεδίου.

Χωρίς μεταρρυθμιστικό στίγμα, αποτέλεσμα παζαριών και εσωκομματικών ισορροπιών η νέα κυβέρνηση

Το "Βήμα"  σε άρθρο της γράφει για τη σύνθεση του ανασχηματισμού με τον τίτλο: "Χωρίς μεταρρυθμιστικό στίγμα, αποτέλεσμα παζαριών και εσωκομματικών ισορροπιών η νέα κυβέρνηση"
Μετά την κρίση της ΕΡΤ και τους πολιτικούς κλυδωνισμούς που προκάλεσε, άπαντες ανέμεναν ότι ο πρωθυπουργός θα επιστράτευε όλες τις δυνάμεις και τις δυνατότητες που είχε στη διάθεσή του προκειμένου να προσδώσει ικμάδα και αναγεννητική πνοή στη διακυβέρνηση της χώρας.
Ωστόσο, η πρώτη πράξη, αυτή του ανασχηματισμού, δεν προκαλεί τα καλύτερα των συναισθημάτων και μάλλον απογοητεύει τους πολίτες.
Η νέα κυβέρνηση που παρουσιάστηκε ανήμερα του Αγίου Πνεύματος δεν διακρίνεται ούτε για το πνεύμα της, ούτε για τη σοφία της.
Η σύνθεσή της δυστυχώς δεν εμπνέει, ούτε πείθει.
Είναι προιόν κομματικών συμβιβασμών και αποτέλεσμα εσωτερικών διεργασιών στους κόλπους των δύο κομμάτων.
Το νέο κυβερνητικό σχήμα αναπαράγει την προβληματικότητα των περισσότερων κυβερνήσεων της τελευταίας δεκαετίας, που μας οδήγησαν στο χείλος του γκρεμού..
Σε πολλές περιπτώσεις ανειδίκευτοι ανέλαβαν χαρτοφυλάκια που ούτε υποτυπωδώς γνωρίζουν. Οι μετακινήσεις προέκυψαν εξ ανάγκης και οι νέες τοποθετήσεις φαντάζουν αναιτιολόγητες και μη υποστηριζόμενες από τις δυνατότητες των προσώπων.
Θα περίμενε κανείς επιλογές ξεχωριστές, πρόσωπα εξειδικευμένα, με γνώση, εμπειρίες που θα ενέπνεαν την δοκιμαζόμενη ελληνική κοινωνία. 
Και επίσης ένα σχήμα συνεκτικό, αποτελεσματικό και ικανό να υπηρετήσει τη μεταρρύθμιση και την ανάκαμψη της οικονομίας, όπως οι περιστάσεις επιβάλλουν.
Είχε ο πρωθυπουργός την ευκαιρία να κινητοποιήσει νέες δυνάμεις και να επιλέξει πρόσωπα που θα φανέρωναν διάθεση πραγματικής αλλαγής.
Δεν το έπραξε. Θα αποδειχθεί σύντομα το λάθος. Το ζήτημα είναι πόσο θα κοστίσει στη χώρα.
Σημειώνεται ότι η προχθεσινή κυριακάτικη έκδοση της εφημερίδας έπλεκε το εγκώμιο της επικείμενης κυβέρνησης, με τρισέλιδο αφιέρωμα-συνέντευξη του κ. Σαμαρά, ξεχωριστό άρθρο του κ. Βενιζέλου και διθυραμβικό άρθρο του εκδότη κ. Ψυχάρη το οποίο  μπορείτε να το δείτε στην ανάρτηση:
 ΗΛΘΕ Η ΩΡΑ για τον σχηματισμό μιας ισχυρότερης κυβέρνησης.....

  ΣΧΟΛΙΟ:  Γιε μου, γιε μου , είναι ο πόνος μου αβάσταχτος, καλέ μου.

Οι προθεσμίες υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής των ετήσιων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος για τους υπόχρεους του άρθρου 62 του ΚΦΕ (φυσικά
πρόσωπα), παρατείνεται ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του αριθμού φορολογικού μητρώου του φορολογούμενου ως εξής:
Για τα ψηφία: 1 και 2 έως και την 22η Ιουλίου 2013,
για ψηφία: 3 και 4 έως και την 29η Ιουλίου 2013,
για τα ψηφία: 5 και 6 έως και την 5η Αυγούστου 2013,
για τα ψηφία: 7 και 8 έως και την 12η Αυγούστου 2013,
για το ψηφίο: 9 έως και την 26η Αυγούστου 2013
και για το ψηφίο: 0 έως και την 30η Αυγούστου 2013.

Τρίτη 25 Ιουνίου 2013

Η ωφέλεια που προκύπτει από τη διαγραφή υποχρεώσεων βάσει του άρθρου 99 του Π.Κ. δεν φορολογείται.


Η Διοίκηση με αφορμή ερωτήματα που έχουν υποβληθεί γνωμοδότησε ότι:  το ποσό το οποίο ωφελείται εταιρία από τη μείωση των απαιτήσεων των πτωχευτικών πιστωτών στα πλαίσια συμφωνίας πτωχευτικού συμβιβασμού, δεν αποτελεί φορολογητέο εισόδημα διότι δεν συγκεντρώνει τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του εισοδήματος το οποίο προκύπτει από άσκηση εμπορικής δραστηριότητας και, συνεπώς, δεν αποτελεί φορολογητέο εισόδημα κατά την έννοια των διατάξεων του  Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

Το ΔΝΤ εντοπίζει τους λόγους για τους οποίους είναι παράλογο να πληρώσει κάποιος φόρους!

Με βάση όσα αναλύονται στην έκθεση, η οποία έχει συνταχθεί από τετραμελή ομάδα εμπειρογνωμόνων  του ΔΝΤ, οι λόγοι που εντοπίζονται και για τους οποίους είναι παράλογο να πληρώσει κάποιος φόρους στην Ελλάδα επιγραμματικά είναι οι εξής:

1. Η μη πληρωμή φόρων είναι ένα μέσο για να παραμείνει μια επιχείρηση ή ένας ελεύθερος επαγγελματίας στην αγορά, δηλαδή να μη βάλει λουκέτο

2. Η πληρωμή των προστίμων για την απασχόληση ανασφάλιστων εργαζόμενων είναι πιο συμφέρουσα σε σχέση με την πληρωμή των εισφορών για τους εργαζομένους

3. Η μη δήλωση του εισοδήματος επιφέρει μικρότερες κυρώσεις από τη δήλωσή του και τη μη πληρωμή των σχετικών φόρων στη συνέχεια.

4. Η αναμονή για την επόμενη ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης οφειλών

5. Είναι πιο συμφέρον να προσφύγεις στα δικαστήρια, παρά να πληρώσεις τους φόρους που σου βεβαιώνονται μετά τη διενέργεια ενός φορολογικού ελέγχου

6. Χορηγούνται συνεχείς παρατάσεις στις προθεσμίες εκπλήρωσης των φορολογικών υποθέσεων.

7. Οι φορολογούμενοι νιώθουν ότι οι φόροι τους δεν έχουν κάποια ανταποδοτικότητα.

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2013

ΗΛΘΕ Η ΩΡΑ για τον σχηματισμό μιας ισχυρότερης κυβέρνησης.....

Μάλλον ήλθε η ώρα τους...
Φαντάζει παράδοξον αλλά είναι αλήθεια: η αποχώρηση των αριστερών του κ. Κουβέλη οδηγεί στον σχηματισμό μιας ισχυρότερης κυβέρνησης και διευκολύνει την ανασυγκρότηση της μεγάλης Δημοκρατικής Παράταξης της χώρας.
Η ΔΗΜΑΡ ολοκλήρωσε τη συμμετοχή της στη λήγουσα πρώτη Πράξη. Η αποχώρησή της, αν κρίνει κανείς από τα όσα εδήλωσε ο ιδρυτής της, είναι φυσιολογική συνέπεια της πραγματικότητας - είναι δύο κόσμοι διαφορετικοί. Σε θέματα ήσσονος (για το κράτος) σημασίας, έδειξε προσκολλημένη στα στερεότυπα του παρελθόντος.
Αντιθέτως ο Αντώνης Σαμαράς και ο Ευάγγελος Βενιζέλος σε σκηνικό αιφνίδιας πολιτικής κρίσης έδειξαν ωριμότητα και ψυχραιμία που ξάφνιασε τους πολίτες. Επικαλούμενοι όσα μας ενώνουν (πρωτίστως η οικονομική επιβίωσή μας) έστερξαν στην προαγγελία συζητήσεως επί νέων προγραμματικών δηλώσεων, μιας ουσία νέας κυβερνήσεως που θα στηρίζεται στην κοινή αντίληψη των πραγμάτων, στη διαμόρφωση κοινής γραμμής, στην υιοθέτηση λύσεων που θα στηρίζονται στη σύγκλιση και όχι σε συμπεριφορές αυταρχικές.
Τις τελευταίες ημέρες οι κκ. Αντ. Σαμαράς και Ευ. Βενιζέλος υπερέβησαν εαυτούς. Ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας είχε τη γενναιότητα να παραδεχθεί το λάθος του στους χειρισμούς του προβλήματος ΕΡΤ και να αποδεχθεί τον συμβιβασμό που με τόλμη και ώριμη πολιτική σκέψη προώθησε ο Ευ. Βενιζέλος.
Μέσα από το χάος της πολιτικής διαδικασίας αποδεικνύεται ότι η ανασυγκρότηση του πολιτικού σκηνικού, υπέρ ποτέ άλλοτε αναγκαία σήμερα, μπορεί να στηριχθεί στις υπάρχουσες πολιτικές δυνάμεις, όπως αυτές εκφράζονται στην πολιτική κονίστρα, και ουχ ήττον στις ανεξάντλητες δυνάμεις της κοινωνίας που αναθεωρεί τα πολιτικά δεδομένα της.
Είναι προφανώς η ώρα να κάνει τα δικά της βήματα η ΝΔ του κ. Σαμαρά. Το ΠαΣοΚ του κ. Βενιζέλου απέδειξε ότι ξεπερνώντας τα ανόητα κληρονομικά λάθη του, είναι εδώ, ενωμένο και ικανό να πρωταγωνιστήσει σε έναν συναγερμό για την ανασύνταξη της Δημοκρατικής Παράταξης.
Ηλθε η ώρα!  

Στον πάτο οι κοινωνικές δαπάνες στη Χώρα μας τα έτη 1998 - 2007. Για σήμερα ούτε σκέψη...

Τα κάτωθι στοιχεία, που αφορούν στο μέσο όρο των κοινωνικών δαπανών του ελληνικού κράτους κατά το διάστημα 1998-2007, αποτελούν προϊόν μελέτης της ερευνητικής ομάδας του Καθ. Δ. Παπαδημητρίου του Levy Economics Institute of Bard College*, οι οποίοι και επεξεργάστηκαν το πρωτογενές υλικό από τη βάση δεδομένων της Eurostat.

Όπως γίνεται άμεσα κατανοητό, σ' όλο αυτό το διάστημα των δέκα τελευταίων χρόνων, το ελληνικό κράτος, συγκρινόμενο με μια πλειάδα ανεπτυγμένων χωρών, βρισκόταν πολύ χαμηλά στην κλίμακα των κοινωνικών δαπανών.

Εικ. 1. Μέσος όρος συνολικής δαπάνης ανά κάτοικο, σε ευρώ.

Εικ. 2. Μέσος όρος διοικητικού κόστους ανά κάτοικο, σε ευρώ.

Εικ. 3. Μέσος όρος δαπανών υγείας ανά κάτοικο, σε ευρώ.

Εικ. 4. Μέσος όρος επιδομάτων ανεργίας, σε ευρώ.

Εικ. 5. Μέσος όρος συντάξεων, σε ευρώ.

Παρά τη σκαιή προπαγάνδα και αχρεία παραπληροφόρηση ότι οι Έλληνες απολαμβάνουν ένα γενναιόδωρο κοινωνικό κράτος, τα στοιχεία δείχνουν το εντελώς αντίθετο. Οι δαπάνες ανά κάτοικο για υγεία, επιδόματα ανεργίας, και συντάξεις αποδεικνύονται απελπιστικά χαμηλές. Πολύ χαμηλότερες κι από την άκρως νεο-φιλελεύθερη Ιρλανδία. Το δε εξ ίσου πολύ χαμηλό διοικητικό κόστος ανά κάτοικο, κάθε άλλο παρά σε μεγάλο και αναποτελεσματικό κράτος, με υψηλόμισθους υπαλλήλους παραπέμπει. 

Τα επόμενα γραφήματα δείχνουν τις κοινωνικές δαπάνες όχι σε απόλυτους αριθμούς, αλλά ως ποσοστό του ΑΕΠ.  

 Εικ. 6. Μέσος όρος κοινωνικών δαπανών ανά κάτοικο, ως ποσοστό του ΑΕΠ. 
 Εδώ βλέπουμε ότι η Ελλάδα βρίσκεται περίπου στο ίδιο επίπεδο με τις χώρες του ΟΟΣΑ, ενώ υπολείπεται του Μ.Ο. της Ευρωζώνης.

Εικ. 7. Τα επιδόματα ανεργίας, όπως δείχνει η εικόνα, βρίσκονται κυριολεκτικά στον πάτο, μαζί με αυτά της Αμερικής και Η.Β.

Εικ. 8. Συντάξεις ως ποσοστό του ΑΕΠ.

Εδώ, η εικόνα καλυτερεύει, με τις συντάξεις ως ποσοστό του ΑΕΠ να βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με αυτές της Γερμανίας και Γαλλίας. Κοντολογίς, τίποτε το υπερβολικό.

Κυριακή 23 Ιουνίου 2013

ΠΑΕ ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ: Πολλά αναξιοποίητα διαθέσιμα στο ταμείο....

Αποκλειστικό: Απόφαση βόμβα από την UEFA –Αποβάλλει τον ΠΑΣ Γιάννινα!
Νέα υπόθεση διαφθοράς και πιο συγκεκριμένα υπεξαίρεση μεγάλου ύψους αποκαλύπτεται στο χώρο του Ελληνικού ποδοσφαίρου με την υπόθεση αποβολής της ΠΑΣ Γιαννινα απο όλες τις Ευρωπαϊκές διοργανώσεις, που αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ώρες σύμφωνα με απολύτως
διασταυρωμένες πληροφορίες του Lykavitos.gr!
Η UEFA εκθέτει για μια ακόμα φόρα την Ελληνική Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου καθώς ρίχνει στον κάλαθο των αχρήστων τα πορίσματα της δευτεροβάθμιας επιτροπής αδειοδοτησεων της Ελληνικής Ομοσπονδίας
Σύμφωνα με την έκθεση ελέγχου του ανεξάρτητου Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή επί του Ισολογισμού της ΠΑΕ ΠΑΣ ΓΙΑΝΝΙΝΑ (με ημερομηνία 30.06.12), ποσό 831.239,31 ευρώ αφορά σε ποσά που καταβλήθηκαν στον Πρόεδρο του Δ.Σ σε αντίθεση με τις διατάξεις του άρθρου 23α του Κ.Ν 2190/1920 (Συμβάσεις της εταιρείας με μέλη του διοικητικού συμβουλίου).
Επιπλέον το εν λόγω ποσό εμφανίζεται στον λογαριασμό του ισολογισμού «Λ.ΓΙΙ.7 – Λ.15» κατά παράβαση των λογιστικών αρχών του ΕΓΛΣ (Ελληνικό Γενικό Λογιστικό Σχέδιο- ΠΔ 1123/1980) καθώς η αποκλειστική χρήση του εν λόγο λογαριασμού αφορά στην απεικόνιση «Ακινητοποιήσεων υπό εκτέλεση και προκαταβολών σε προμηθευτές παγίου εξοπλισμού» και όχι για προκαταβολές και συναλλαγές οιασδήποτε άλλης φύσεως.
Επίσης η ύπαρξη υψηλού ποσού διαθεσίμων στο ταμείο της εταιρείας με ημερομηνία 30.06.12 (€ 1.442.034,93) δεν συνάδει με τις αρχές της «χρηστής διαχείρισης» και «προστασίας των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας». Εντύπωση προκαλεί επίσης το γεγονός ότι το ποσό που αφορά σε τραπεζικές καταθέσεις είναι μόλις € 6.550,41, αλλά και το γεγονός ότι το αντίστοιχο ποσό διαθεσίμων στο ταμείο της εταιρείας του προηγούμενου ισολογισμού (30.06.11) ανερχόταν στο ποσό των € 67.681,50 (ποσό εύλογο για τα μεγέθη του Ισολογισμού).
Όλα τα παραπάνω, περάν από το γεγονός ότι εγείρουν αβίαστα ζητήματα «χρηστής διαχείρισης» θέτουν εξ’ αντικειμένου εν αμφιβόλω συνολικότερα την αξιοπιστία των μεγεθών του Ισολογισμού, κάτι που ενισχύεται επιπλέον και από την παρατήρηση στην έκθεση του ανεξάρτητου Ορκωτού Ελεγκτή Λογιστή για την «περαιτέρω βελτίωση και συντονισμό των υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου».
ΠΗΓΗ: http://www.lykavitos.gr

ΣΧΟΛΙΟ: Ειλικρινά χάθηκαν οι τοπικές δημοσιογραφικές πέννες , έστω και οι εμπειρικές, στα Ιωάννινα για τα παραπάνω σημαντικά στοιχεία που  ανάρτησε  το Lykavitos.gr!

Την Τετάρτη η απόφαση για το κούρεμα των καταθέσεων.

 Ποιοί θα βάζουν το χέρι στην τσέπη σε περίπτωση που καταρρέει μια τράπεζα; Σε αυτό το ερώτημα δεν υπήρξε σαφής απάντηση από τους υπουργούς Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο Ecofin.
Μετά από 18 ώρες συνεχών διαπραγματεύσεων, οι υπουργοί Οικονομικών των 27 κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δεν ήταν σε θέση να συμβιβάσουν τις θέσεις τους, και θα πρέπει να επανεξετάσουν το ζήτημα την Τετάρτη.Οι υπουργοί προσπαθούν να συμφωνήσουν σχετικά με τους κοινούς κανόνες για την εκκαθάριση των προβληματικών τραπεζών χωρίς προσφυγή στη «βοήθεια» των φορολογούμενων. 
Πρώτα οι μέτοχοι, λιγότερο οι ασφαλισμένοι, και οι κάτοχοι των αποκαλούμενων «προνομιούχων» ομολόγων και ως τελευταία λύση οι καταθέτες πέραν του ποσού των 100.000 ευρώ. 
   Οι αποταμιεύσεις διατυμπανίζεται ότι κάτω των 100.000 ευρώ θα  είναι εγγυημένες, όμως  τα νούμερα σύμφωνα με το παρακάτω πίνακα του Dr. K Tobra δεν βγαίνουν , οπότε και  χρειάζεται  μια  πειστική απάντηση. 
  
Τα μαθηματικά του μνημονίου είναι πολύ απλά.

Ακόμα μια χρονιά συρρίκνωσης της οικονομίας βλέπει η Ernst & Young - Πιθανή η ανάπτυξη το δεύτερο εξάμηνο του 2014.

Ειδικότερα, όπως εκτιμά η έκθεση της Ernst & Young, η ελληνική οικονομία οδεύει για μια ακόμη χρονιά έντονης συρρίκνωσης, έχοντας ήδη χάσει τουλάχιστον το 20% του ΑΕΠ την προηγούμενη πενταετία. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση, η συνέχιση της λιτότητας σε συνδυασμό με την αύξηση της ανεργίας και τις συνεχιζόμενες δυσκολίες στον τραπεζικό τομέα θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του ΑΕΠ κατά 5,5% το 2013 και περαιτέρω κατά 0,3% το 2014. Παράλληλα, προβλέπει ότι η ανάπτυξη θα αρχίσει σταδιακά κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2014, καθώς, όπως εξηγεί, η ηπιότερη στάση έναντι της δημοσιονομικής εξυγίανσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο δημιουργεί συνθήκες χαλάρωσης της λιτότητας, ενώ η επιτάχυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης οδηγεί σε ανάκαμψη των εξαγωγών, υποβοηθούμενη επίσης και από τη σημαντική μείωση του μοναδιαίου κόστους εργασίας από την έναρξη της ύφεσης. Συνολικά, αναμένεται αύξηση του ΑΕΠ κατά μέσο όρο 1,5% -2% στο διάστημα 2015-17.
Η δημοσιονομική λιτότητα θα παραμείνει τροχοπέδη για την ανάπτυξη σε βραχυπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της έκθεσης. Υπογραμμίζεται ότι παρά το γεγονός ότι οι μεσοπρόθεσμοι δημοσιονομικοί στόχοι έχουν μειωθεί και ο χρόνος προσαρμογής έχει παραταθεί, η δημοσιονομική συρρίκνωση εξακολουθεί να εκτιμάται σε περίπου 6% του ΑΕΠ για το 2013-17. Επιπλέον, εκτιμάται ότι ενώ η δημοσιονομική εξυγίανση θα οδηγήσει το έλλειμμα του προϋπολογισμού κοντά στο 3% του ΑΕΠ το 2017, το δημόσιο χρέος δεν αναμένεται να μειωθεί πριν από το 2016 και δεν αναμένεται να πέσει κάτω από το 110% το 2022 (ο σημερινός στόχος) χωρίς περαιτέρω έκτακτα μέτρα στήριξης από τους δανειστές.
Επίσης, σημειώνεται ότι οι πιθανότητες να εγκαταλείψει η Ελλάδα την Ευρωζώνη περιορίσθηκαν σημαντικά το 2013, εν μέρει λόγω της αίσθησης ότι οι αρχές της Ευρωζώνης έχουν δεσμευθεί εντονότερα στον στόχο της διατήρησης της νομισματικής ένωσης, γεγονός που οδήγησε επίσης σε μείωση των αποδόσεων των κρατικών ομολόγων στις χώρες της περιφέρειας.
Ωστόσο, όπως αναλύεται στην έκθεση της Ernst & Young, σημαντικοί κίνδυνοι παραμένουν, καθώς οι επιπτώσεις της λιτότητας ενδέχεται να συνεχίσουν να αιφνιδιάζουν τους διαμορφωτές της πολιτικής, με αποτέλεσμα να σημειωθεί απώλεια ανάπτυξης, μη επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων και πρόσθετες κοινωνικές δαπάνες. Επισημαίνεται ακόμα ότι η ανεργία μεταξύ των νέων πλησίασε το 60% το πρώτο τρίμηνο του 2013. Ως εκ τούτου, προτείνεται ότι η έμφαση πρέπει πλέον να μετατοπισθεί στις καθυστερημένες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, όπως η μεταρρύθμιση του συστήματος φορολογικής διοίκησης, η απελευθέρωση της οικονομίας και ο περιορισμός του δημόσιου τομέα.
Πηγή Newsbeast.gr

Δεν είναι υποχρεωτική η αναγραφή της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. στα φορολογικά στοιχεία.


Απαντώντας σε  αίτηση , σχετικά με το προαναφερόμενο θέμα, το Υπ. Οικον. γνώρισε τα  εξής:
Από τις διατάξεις του Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών(Κ.Φ.Α.Σ. ν. 4093/2012), όπως ισχύει από 01/01/2013, προκύπτει ότι, δεν είναι υποχρεωτική η αναγραφή της αρμόδιας ΔΟΥ στα φορολογικά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων και των αποδείξεων που εκδίδονται από φορολογική ταμειακή μηχανή. 
Ακόμη, σημειώνεται ότι, δεν απαιτείται η διόρθωση σε τυχόν αποθέματα φορολογικών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων και των αποδείξεων που εκδίδονται από φορολογική ταμειακή μηχανή, της ΔΟΥ που προκύπτει από συνένωση ή συγχώνευση άλλων ΔΟΥ ή άλλη αιτία (μεταφορά έδρας κ.λπ.).